Šajā lapā mēs stāstām par jaunu sistēmu, kas palīdz bērniem Latvijā augt veseliem un priecīgiem. Tās nosaukums ir Agrīnā preventīvā atbalsta sistēma (saīsinājumā – APAS).
Kas ir šī sistēma?
Tā ir palīdzība bērniem un viņu ģimenēm. Mūsu mērķis ir pamanīt grūtības bērna attīstībā pēc iespējas ātrāk. Ja mēs palīdzam bērnam jau mazā vecumā, viņam ir vieglāk mācīties un draudzēties ar citiem vēlāk.
Kā tas notiek?
Palīdzība notiek vairākos soļos:
- Pārbaude: Ārsts un skolotājs aizpilda speciālu anketu, lai saprastu, kā bērnam veicas.
- Palīdzība bērnam: Ja bērnam ir grūti, viņš saņem nodarbības vai speciālistu atbalstu.
- Atbalsts vecākiem: Vecāki mācās jaunas prasmes, kā labāk saprasties ar savu bērnu.
- Atbalsts skolotājiem: Skolotāji mācās, kā palīdzēt bērnam dārziņā un skolā.
Kāpēc tas ir svarīgi?
- Bērni jūtas labāk un ir drošāki.
- Bērniem ir vieglāk skolā.
- Ģimenēm ir skaidrs, kur meklēt palīdzību.
- Palīdzība ir profesionāla un bez maksas.
Kur saņemt palīdzību?
- Pie ģimenes ārsta: Jautājiet savam ārstam par bērna attīstības pārbaudi.
- Bērna dārziņā vai skolā: Runājiet ar audzinātāju vai skolu vadību.
- Internetā: Visu informāciju par sava bērna pārbaudēm varat redzēt vietnē Bernsaug.gov.lv.
Palīdzība grūtā brīdī
Ja ģimenē ir noticis kaut kas ļoti bēdīgs (piemēram, smaga slimība vai tuvinieka zaudējums), palīdzību var saņemt:
- Zvanot uz Uzticības tālruni: 116111.
- Zvanot uz Bērnu aizsardzības centru.
Šo projektu palīdz īstenot valsts kopā ar Eiropas Savienības fondu atbalstu. Mēs strādājam, lai katrs bērns Latvijā justos atbalstīts.